Canım Dilber Şehir : İzmirde Gezilecek Yerler

İzmirde gezilecek yerler yazıma “İzmir’den hepinize merhaba” ile giriş yapmak isterdim ama nerde! Güzelim gezi yine erkenden bitti ve bazı soruları da beraberinde getirdi. Bir insan evladı seyahat etmek için hangi günleri seçmeli? Gezmek için uygun gün diye bir kavram var mı? Varsa kim karar veriyor ve konuşabilir miyiz lütfen? Gezmenin günü olur mu canım diyenlerle yoluma devam etmek istiyorum, demeyenler de göz ucuyla okusun bari. Bir anda seyahat için alınan karar, kendini Pegasus sitesinde bulmalar ve Salı akşamı İzmir’e yolculuk. İşte metrosuyla, otobüsüyle, kordonuyla, meyhanesiyle, boyozuyla, çiğdemiyle güzelim İzmir’e seyahatim!

80 Günde Devr-i Alem: Havalimanından Otele Seyahat

Kanatlı atımız Pegasus‘umuz en güzel biletleri sağladı bize. Salı akşamı gidiş, Çarşamba akşamı dönüş için toplamda 170 lira verdik (Dönüş de krallar gibi Atatürk havalimanı, yanlış olmasın). Yolculuk güzeldi, Pegasus’un su bile vermeyen hizmetini bildiğimizden sandviçimiz ve krakerimiz yanımızda, tıngır mıngır indik Adnan Menderes Havalimanına. İndiğimiz gibi kendini ait hissetmenin kolay yollarından bir İzmirim kart edindim hızlıca, artık kimse bizi tutamaz diyerek vurduk kendimizi metroya (Bu arada biz yaptık siz yapmayın, iki kişi aynı kartı kullanamıyormuş, iki basım arasında en az 6 dakika bulunmalıymış, herkes bir gün İzmirim Kart alacak yani canlar).

Otelimiz tertemiz, konum itibariyle kordonun dibinde, odası büyük, balkonu olan Kordon Otel Alsancak. Geceliği kahvaltı dahil iki kişi için 200 lira. Yeri çok güzel demiş miydim? Demiştim ama tekrar diyeyim, aslında bulması çok kolay bir yerde olan otelimiz için şu şekilde bir çıkarımda bulundum (hangi akla hizmet): Adresi Konak’da gözüktüğünden Konak durağına geçelim! Bunun için öncelikle metroya kullanıp sonra belli bir durakta (Hilal durağını tercih ettik) aktarma yapmak gerekiyor. Metrodan Konak durağında indiğimizde alakasız yerde olduğumuzu yüzümüze vuran bir sürü İzmirli ile kaynaştık. Kararımız yanlıştı ama olsundu, İzmirim Kart var ve tüm ulaşım ağı bizim. Atladık 802 otobüsüne, ver elini Montrö (Durak ismi sevildiğinden bu cümle eklendi, bir sonraki durağın da Lozan olduğunu söylememe gerek yok sanırım, evet 802, hat olarak favorimsin). Peki normalde ne yapmamız gerekiyordu: Alsancak durağına gelip yürümek, bu kadar basit. Otele yerleştikten sonra asıl amacımız olan Kalamar için önceden belirlediğimiz mekanlara göz gezdirmeye başladık.

Keyifli Gecenin Ev Sahiplerinden : Meyhane Sisim

İzmirde gezilecek yerler listesinde, gitmeden araştırdığımızda hoşumuza giden, otele yakınlığıyla da mutlu eden Meyhane Sisim var. Eski meyhanelerden değil aslında. Meze çeşitliliği olarak da tatmin etmiyor. O zaman niye oturdunuz halamın kızı derseniz demin saydıklarımın yanında canlı müzik olması cezbetmedi değil. Ayrıca bakmayın mezelerine dil uzattığıma, paçanga ve kalamarı gayet lezzetliydi (tarator çok iyiydi gerçekten). İçerde, niyeyse görmenin mutlu ettiği biri ile karşılaştık: Nejat Alp. Adı neydi neydi diye baka baka bir hal olduk adama, hiçbir zaman bunu okuyacağını düşünmesem de rahatsız ettiysek affet Nejat abi! Yedik içtik, güldük eğlendik, Hep Sonradan dedik hep birlikte. Yemekler bitip meyhaneyi kapatmalarına yardımcı olduktan sonra çekirdeğimizi suyumuzu alıp, havanın şeker gibi olmasına sevine sevine odamıza döndük.

İzmirde Gezilecek Yerler Listesine Hızlı Bir Bakış: Kordon & Dostlar Fırını

Otelin tek sevmediğimiz yanı olan kahvaltısından sonra arkadaşım adliyeye ben de kordon tarafına geçiyorum. Hafif hafif yağan yağmur, elimde çekirdeğim, mis gibi deniz havası. Bana bu güzel yalnızlığı sağladığı için bile sevebilirim İzmir’i. Kordon, gezmesi rahat, karışanın görüşenin olmadığı, gözün alabildiğine kıyının size eşlik ettiği keyifli bir yer. Birden fazla cafe / pub tarzı yer de var, isterseniz buralarda oturup birşeyler içebilirsiniz, isterseniz herhangi bir yerden içecek yiyecek alıp denize karşı banklarda keyifle zaman geçirebilirsiniz.

izmirde-gezilecek-yerler
İzmirde gezilecek yerler : Karamsar göründüğüne bakmayın, mis gibi havasıyla Kordon

Kordon boyu yürüme keyfimi Alsancak’ta sonlandırıp İzmir’i bu kahvaltı ile anamayız dememizle soluğu Dostlar Fırını‘nda aldık. Tam bir boyoz cenneti! Sıcacık çıkan boyozlar, taze çayla birlikte ne de güzel gitti. Fiyatları 2 tl civarında olan boyozlardan en çok mercimeklisini sevdim (kara şimşeğe olan aşkım burada da devam ediyordu). İsterseniz dondurulmuş olarak alıp uzun yola götürmeniz de mümkün.

izmir-boyoz-yenecek-yerler
izmir-boyoz-dostlar-firini
izmir-taze-boyoz-dostlar-firini

İzmirde Gezilecek Yerler arasında: Tarihi Asansör

Boyozumuzu yedik, gitmek farz dediğimiz yerlerin bulunduğu listemizin ilk sırasında olan Tarihi Asansör için yola koyulduk. İki cadde arasındaki ulaşımı kolaylaştırmak amacıyla yaptırılan asansörün Türkiye’de eşi benzeri yok, dünyada da az sayıda örneği mevcut. Asansörün bulunduğu sokak, Dario Moreno Sokağı olarak geçmekte, bunun nedeni de şarkılarını severek dinlediğim Dario Moreno’nun ailesi ile bu sokakta yaşamış olması ve İzmir’e olan aşkının samimiyetine tüm halkın inanması. Buna ek olarak doğruluğunu bir türlü destekleyemesem de (uydurma olduğuna emin olduğumda sileceğim fakat tatlı bir anı benim için) bizi oraya bırakan taksici abinin dediğine göre, Dario Moreno‘nun babasının Asansör’ün elektrikle çalışır hale gelmesinden önce burada çalışıyor olması (Taksiden çıkana kadar bir sürü bilgiyle bizi kucaklayan taksici abiye selam olsun).

izmir-tarihi-asansor
izmir-tarihi-asansor-restoran
dario-moreno-bust

İzmirde gezilecek yerler listeme devam edeceğim fakat şimdilik bırakmam gerekiyor burada. Başlığımızın çıkış noktası, asansörde denk geldiğinizde sıcacık bir gülümseme yaratabilecek şu şarkıyla bitireyim;

Bunlar yanında İstanbul’da sıkıştım kaldım diyorsanız şu yazıma da bir göz atın isterim. Güzel günler canlar!